service manager joram anticimex

Joram startte als Service Manager bij Anticimex

Blogartikel

Vertel eens wat meer over jezelf…

Ik ben Joram en ben als complete leek gestart als Service Manager bij Anticimex. Ik heb lang in de retailsector gewerkt in verschillende posities op zoek naar een functie die mij de nodige verantwoordelijkheid en afwisseling bood.

Als winkelmanager tijdens de coronaperiode werkten we lange dagen, mijn rekken werden leeggeroofd en door de ziekte-uitval, hielp ik erg veel mee in de winkel. Om district manager te worden, moest ik dit traject een tweetal jaar volgen om zo ervaring op te bouwen maar na een tijdje leken alle dagen op elkaar. Hierdoor besefte ik dat dit pad niks voor mij was.

Hoe heb je dan Anticimex leren kennen?

Anticimex was onze pest control partner in de supermarkt. Toen ik op zoek was naar een nieuwe job met de focus op people management, werd ik gecontacteerd door een kantoor voor deze functie. Ik kreeg enkel de functiebeschrijving te zien en die sprak mij wel aan. Zonder te weten welk bedrijf het was, ben ik op gesprek geweest.

Tijdens dat gesprek had ik eigenlijk meteen een goede klik en gezien ik biologie met specialisatie ‘global change ecology’ gestudeerd heb, was er ook een duidelijke link met mijn studies.

Nu kan ik mijn theoretische kennis toepassen én een tof team leiden in een aangenaam bedrijf. Deze job is mij op het lijf geschreven 😊.

Is de job al geëvolueerd sinds je startte?

Zeker, in het begin moest ik vooral veldervaring opdoen – ik ben zo’n 3 à 4 maanden Field Technician geweest. Toen heb ik stap na stap taken bijgekregen, met de ondersteuning van Lander, Service Manager in Oost-Vlaanderen.

Sinds september vorig jaar ben ik 100% Service Manager, ik ga wel nog de baan op maar oefen vooral de Service Manager taken uit nu. Dat houdt in dat ik grotere dossiers opvolg, klanten zelf regelmatig bezoek en adviseer, klachten opvolg, nieuwe mensen in mijn team aanwerf en begeleid, alsook de KPI's van het team monitor - operationeel & sales. Daarnaast volg ik iedereen individueel ook op, is er nood aan extra opleiding of ondersteuning... Een gevarieerd pakket dus!

Wat houd je scherp in de job?

Er zijn voor mijn team, als er iets is, dat ze mij bellen en we het samen kunnen oplossen. Dit zijn vaak complexere situaties dus uitdagend. De samenwerking met planning, sales, andere Service Managers of mijn Branch Manager Filip – zodat iedereen zich kan vinden in de voorgestelde oplossing. Ik weet als ik een inspanning doe, ik de volgende keer erop kan rekenen dat mijn collega dat ook voor mij doet.

Soms heb ik het nog moeilijk om iemand te wijzen op een fout of herhaalde tekortkoming – maar dat zal iedereen wel hebben in het begin zeker...

De leiding krijgen over een ervaren pest control team als onbekende in deze wereld, ging dat goed?

Ja, tot nu toe wel, heb ik het idee. Er zijn een aantal anciens die al 20 tot 30 jaar op de teller hebben, daar wist ik vooral dat het belangrijk zou zijn om het vertrouwen te winnen. Duidelijk maken dat ik opensta voor alle kennis en feedback, leergierig ben en dat ik hier ben voor de lange termijn. Ik heb vertrouwen in mezelf en in mijn collega’s.

Wat zou je willen zeggen aan mensen die de job overwegen?

Kom gewoon even langs op gesprek en loop een dagje of 2 met ons mee… Een super initiatief, je leert de werkgever kennen en de manier van werken. Je hebt een veel beter beeld van wat de job inhoudt. Op papier kunnen de taken soms mooi lijken maar als blijkt dat de realiteit anders is, ben je ontgoocheld. Op basis van die meeloopdag kan je een betere beslissing nemen.

Hoe zie je jezelf nog groeien binnen Anticimex?

Voor het eerst in mijn carrière ben ik tevreden met waar ik sta. Vroeger wilde ik steeds doorgroeien vanuit mijn grote ambitie. Nu heb ik het gevoel dat ik deze job meerdere jaren kan doen. Ik heb gevonden wat ik zocht, wat er hierna nog op mijn pad komt, dat zien we dan wel weer!

Verander uw land

    bel nu 0800 96 900