Kathy Field Technician

Kathy zocht & vond iets anders dan een bureaujob...

Blogartikel

Hoe heb je Anticimex leren kennen?

Nadat ik een tijdje thuis was voor de renovatiewerken, wilde ik graag terug aan de slag en was ik op zoek naar een actieve buitenjob. Terwijl ik op zoek was naar wat nu eigenlijk mijn ding zou kunnen zijn, nam ik een baan aan bij een koekjesfabriek. Daar kwam Anticimex regelmatig langs voor inspecties.

Na een babbel met de Field Technician ben ik daarna een kijkje gaan nemen op de VDAB en bleek dat er een functie voor mijn regio openstond. Zo ben ik mijn carrière hier gestart…

Hoe is jouw start verlopen bij Anticimex gezien de opstart tijdens corona?

Zeer goed! Hoewel ik net na mijn opstart, zelf met corona te kampen had. Dat was even een domper maar ondertussen ben ik er nu een klein jaar en heb ik al veel bijgeleerd maar toch voelt het elke dag nog als nieuw! Ik ben nog steeds dolenthousiast als een routine standaard verloopt en er zich geen noemenswaardige problemen voordoen. In tegenstelling tot mijn ervaren collega’s die net blij zijn als ze het betere speurwerk mogen verrichten om de oorzaak van een indringer te vinden 😉.

Mijn collega’s helpen mij trouwens zeer goed, ze nemen bijna altijd de telefoon op en geven mij raad. Dat geeft een vertrouwd gevoel, je weet dat er zijn als je ze nodig hebt.

Wat vind je zo fijn aan deze job?

Je komt op zo veel plaatsen, je kijkt overal mee achter de schermen en maakt allerlei nieuwe en gekke situaties mee. Als Field Technician ben je vooral buiten op de baan – ‘on the field’, je ziet wat voor weer het is, wie er nog rondrijdt, de bedrijvigheid overdag... Regelmatig komen we ook op kantoor voor een bijscholing of de maandelijkse Toolbox. Dat is een goede combinatie want een job aan de pc is niks voor mij.

Hoe zou je Anticimex omschrijven als werkgever?

Ik ben nog niet lang genoeg in dienst om daar eigenlijk een grondige kijk op de hebben. Ik krijg een stevige opleiding en een goed uitgestippelde onboarding, tussentijds ga ik mee met collega’s. Daarbij word ik supergoed ondersteund door mijn Service Manager Lander, hij en de collega's zijn nu vooral mijn aanspreekpunten.

Ik merk wel dat ik nu al zelfstandiger kan en mag werken dan de eerste maanden, maar ik ben nog steeds volop aan het leren!

Heb je een raad voor starters?

Durven je telefoon nemen en hulp vragen!

Ik werd plots gebeld door een collega waarmee ik eigenlijk minder contact had in mijn regio. Hij wilde gewoon even vragen "hoe gaat het met u…’. Toen heb ik mijn verhaal gedaan en wijdde ik uit over iets wat maar niet lukte de week ervoor en hij antwoordde: “Dan moet je direct bellen hé, dan kom ik helpen”! Heel erg behulpzaam vond ik dat!

Verander uw land

    bel nu 0800 96 900